California 2012.

Tänkte berätta lite angående språkresan jag och Claudia ska på sommaren 2012 för jag vet att innan vi bokade så ville vi veta hur allting gick till innan vi gav oss in på det och det bästa att kolla runt på är just bloggar. Vilket bolag vi skulle åka med, vad man hade för möjligheter osv, men vi bokade på STS för att vi hört att det var säkrare. Lite jobbigt var det att hitta folk som åkt språkresa till Kalifronien, inte många bloggar som skrivit om det i alla fall. Att välja vart vi skulle var lite svårt tyckte jag, vissa dagar kunde jag vara säker på att det var Kalifornien och andra så blev jag mindre säker. Men det pendlade alltid mellan Kalifornien och andra reseorter att det blev Cali till slut. Och nu är jag helt säker och taggad. Tips är att kolla upp bloggar, gå på infomöten (även om det inte talas så mycket om språkresor i USA) och fråga folk som varit på språkresor dit man vill. Efter att man bokat så får man hem en faktura på beställningsavgift, 1800 kr kostade det i år. Sen får man även hem biljetter till Reunion Party, fett värt att åka, men tyvärr missade vi det. Nu händer det inte så värst mycket, det är fortfarande mycket var tills sommaren är här men in på våren kommer vi få hem böcker och saker som ska förbereda oss. Tja, jag har inte så mycket mer att skriva eftersom vi inte åkt än, men om det är något ni undrar så kan ni alltid kommentera så svarar vi! :)

~Sama


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback